re:think eller ikke? Det er spørsmålet

Tilbakemeldingene fra i fjor var gode (jeg var der ikke, men tilbakemeldingene fra nettverket mitt var bra). I år skal jeg dit til re:think 29. mars på Folketeateret og jeg gleder meg! 

Det er ikke minst fordi jeg har fulgt flere av foredragsholdernes blogger, gjennom flere år. Av programmet (som kan leses her) er det et sterkt fokus på digital forretning og markedsføring. Som mange av dere vet har jeg blogget og «agitert» for disse temaene lenge. Det er å håpe at det er mange beslutningstakere og ledere for norske selskaper og organisasjoner som kommer for å bli inspirert, lære, diskutere og bli engasjerte. Det er viktig. Fortsatt i dag er kunnskapen og optimalisering omkring digital forretningsutvikling relativt lav (om man leser tall fra SSB) Oppsummert er altså temaene:

  • Principles of Business in the Age of the Social Customer – Valeria Maltoni
  • Principles of Online Reputation – Gini Dietrich • Principles of corporate marketing – Maggie Fox
  • Principles of future marketing – Mitch Joel
  • Principles of the Next Big Thing for Business – Chris Brogan

For to år siden hadde jeg en presentasjon om forretningsperspektiver i sosiale medier, da mente jeg bl.a. at det ikke finnes noen «Sosiale medieguruer», og at internett iseg selv er en arena hvor forretning foregår på relasjonelle premisser. (Blogginnlegget her og Slideshare presentasjonen her). Kanskje jeg nå må revurdere de påstandene?

Av og til bør vi alle «re:vurdere» våre aktiviteter, holdninger og meninger. Her har vi en anledning til å bli aktivt med i en samtale med hverandre – og kanskje noen av de fremste i verden på digital -strategi, -forretningsutvikling og – markedsføring. Jeg har forhåpninger om å lære noe nytt og ikke minst, gjennom dialog med andre, oppleve en dag med «mini crowd sourcing» om hvordan vi kan ta i bruk og omsette amerikanske erfaringer til norsk hverdag.

Jeg håper at re:think  konferansen ikke blir den type «treff» hvor det er aller flest av oss som arbeider med internett. Vi trenger nye tanker, innspill fra andre enn fra den indre sirkel av «SoMe og Internettfolka» Jeg håper at det blir en god blanding – og ikke minst at daglig leder, økonomiansvarlig og de andre i bedriften din blir med og får økt forståelse for hva likheter og forskjeller mellom tradisjonell og digital forretningsdrift innebærer.

Jeg liker nettsidene til re:think, fordi det er gode beskrivelser av foredragsholderne og ikke minst blogginnlegg fra dem – eller link til dem. Og det er til relevant innhold i forhold til hva de skal snakke om den 29.3 Det gir meg en bedre ide om hva jeg kan forvente meg og forberede meg på – og dermed få enda mer ut av dagen enn ellers.

At jeg har bursdag den 29.3 er en bonus og at Arnt Eriksen ( @arnNOR på Twitter) i tillegg gir meg billetten i bursdagspresang – det gjør det enda mer morsomt for meg. Jeg håper å hilse på og snakke med så mange av dere – og lederne dine som mulig! Sees vi på  re:think 29. mars på Folketeateret?

Leave a comment